حمیدرضا صفری

در این دفتر ز خلقت گفتگوهاست

حمیدرضا صفری

در این دفتر ز خلقت گفتگوهاست

مگر سوسکها چه گناهی کرده اند؟

1- در ادبیات فارسی ما از دیر باز تاکنون صفت "بال" و "پر پرواز" نشان دهنده بزرگی و آزاده بودن است و نیز در کتب از ویژگی فرشته های خداوند داشتن بال ذکر شده است.همه شما باید تا به امروز به وجود دو عدد بال که در پشت یک سوسک وجود دارد پی برده باشید حال این بالها اگر دلیل بر فرشته خو بودن این جانور نباشد پس دلیل بر چیست؟
2- یک انسان در بهترین حالت میتواند 2 تا پا داشته باشد حال آنکه یک سوسک در حالت عادی دارای 6 تا پا میباشد و وقتی این نکته را با ضرب المثل "هر که بامش بیش برفش بیشتر" مجاورت میدهیم به نتیجه زیر میرسیم: هر چه که تعداد پا ها بیشتر باشد، تقدس بیشتر میشود! ادامه رو بخونید

مگر سوسکها چه گناهی کرده اند؟

1-در ادبیات فارسی ما از دیر باز تاکنون صفت "بال" و "پَرِ پرواز" نشان دهنده بزرگی و آزاده بودن است و نیز در کتب از ویژگی فرشته های خداوند داشتن بال ذکر شده است.همه شما باید تا به امروز به وجود دو عدد بال که در پشت یک سوسک وجود دارد پی برده باشید حال این بالها اگر دلیل بر فرشته خو بودن این جانور نباشد پس دلیل بر چیست؟

2-یک انسان در بهترین حالت میتواند 2 تا پا داشته باشد حال آنکه یک سوسک در حالت عادی دارای 6 تا پا میباشد و وقتی این نکته را با ضرب المثل "هر که بامش بیش برفش بیشتر" مجاورت میدهیم به نتیجه زیر میرسیم:هر چه که تعداد پا ها بیشتر باشد, تقدس بیشتر میشود!


3-تا به حال کدام سوسک را دیدید که بمب اتم بسازد؟کدام سوسک را مشاهده کردید که جنگ جهانی به وجود بیاورد؟کدام سوسک تروریست میشود؟کدام سوسک آدم میکشد؟ بله مسلماً جواب منفی است.
چنین موجودی را که تا به حال آزارش حتی به یک بچه هم نرسیده مجازات میکنیم حال آنکه امروز کشته شدن آدمها توسط انسان های دیگر برای امثال اسراییل (!) تبدیل به امری عادی شده است!

4-شما اگر در بهترین قصر و با بهترین امکانات رفاهی زندگی کنید باز هم حوصله تان سر میرود و خواهان هوای تازه و گشت و گذار هستید.اکنون به سوسک های مظلوم نگاه کنید که از این دنیای پر از زیباییها ,بدترین و آلوده ترین مکان آن را به خود اختصاص داده اند(البته به اجبار-برای توضیح بیشتر به مورد 5 مراجعه کنید) و اگر روزی یک سوسک دلش هوای تازه خواست و به سطح زمین آمد به خاطر این روحیه طبیعت دوستی باید مجازات شود؟

5-همه شما اعتقاد دارید که سوسک ها موجودات کثیفی هستند چون در جاهایی کثیف مثل چاه های فاضلاب زندگی می کنند.اما توجه شما را به چند نکته جلب میکنم.
الف:این چاههای فاضلاب به دلیل وجود انسانها به وجود آمده!موجودی که چیز های زیبا و خوشمزه از طبیعت گرفته و آنها را به چیزهای زشت و بدترکیب و بدبو تبدیل کرده و به طبیعت پس میدهد. پس دقت شود که علت به وجود آمدن فاضلاب، ما انسانها هستیم!
ب: به نظر شما چرا سوسک ها در چاههای فاضلاب زندگی میکنند؟ به دلیل اینکه آنجا تنها جایی است که می توانند از دست آزار و اذیت ما انسانهای درنده خو راحت باشند...
آیا ما انسان ها تا کنون تلاش کرده ایم که سوسک ها را در کنار خودمان و در محیط های تمیزی اسکان دهیم؟ آیا اصلاً برای آنها حق حیات قائل هستیم؟ پرسش این سوال را میتوانید در تعدد وجود سوسک کش ها جستجو کنید!!!

6-همه ما میدانیم که در بدنمان خون است. خون ماده ای است که در همه ادیان و آیین ها نجس و ناپسند شمرده شده است اما در بدن یک سوسک مایعی زرد مایل به سفید است به نام ماده زرد! که در هیچ جا کثیف بودن و نجس بودن آن آثبات نشده است حال آنکه خون ما منبع بیماری های مهلکی به نام ایدز-هپاتیت و ... است.اکنون دقت کنید که ما آدمها از دیدن خون احساس بدی پیدا نمیکنیم اما از دیدن ماده زرد رنگ احساس تهوع به ما دست میدهد. به نظر شما این نشان دهنده تفکر ناقص ما نمی باشد؟

7-در ادبیات محاوره ما به وسائل ظریف و نرم اصطلاح زیبا را نسبت میدهند حال به سوسک که بدنی بسیار نرم و ظریف دارد به طوریکه حتی با یک دمپایی هم فیزیک آن به هم میخورد نسبت زیبا را نمیدهیم بلکه حتی آنقدر گستاخیم که یک سوسک را موجودی زشت خطاب میکنیم؟!؟!؟

ختم سخن:

آنکه سرچشمه دشمنی ما با سوسک ها برمیگیردد به تصور و تفکر نادرست ما درواقع این سوسک ها هستند که به ناحق قربانی احساسات خیال پردازانه ی ما شده اند. بدین وسیله از همه کسانی که هم عقیده با من هستند و می خواهند گامی در راه احقاق حقوق از دست رفته سوسک ها بردارند می خواهم روی لینک نظر کلیک کنند و از من تشکر کنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد